Leerkracht (2)

Omdat de leerlingen al aardig wat opdrachten hebben uitgevoerd, laten we ze de antwoorden van de vragen over de dijken en duinen in hun hoofd beantwoorden. We doen dit expres, omdat het eigenlijk een onderdeel is dat pas later aangeboden dient te worden. Dat de antwoorden op de volgende pagina te zien zijn verklappen we nog niet, waardoor we hopen te voorkomen dat de leerlingen niet meer zelf nadenken.

Om te toetsen of de leerlingen hebben begrepen wat nu het belangrijkste was uit de webkwestie, laten we de leerlingen een tekening maken waarin ze de zes essentiële onderdelen verwerken.

Tot slot zien de leerlingen dat de hele familie weer compleet is. Hierdoor wordt er positief afgesloten. Amalia is weer veilig thuis.

UITBREIDING

Wilt u de kinderen een tentoonstelling/thema tafel laten maken, dan kunt u uw leerlingen vragen of ze typisch Nederlands eten mee willen nemen voor de thematafel. Natuurlijk kunt u ook alle gemaakte werkjes laten presenteren.

MATERIALENLIJST

Werkblad koe:

    • Optie 1: print zelf werkbladen voor de leerlingen

    • Optie 2: laat de leerlingen de werkbladen zelf uitprinten

Proefje melkproducten:

    • Melk

    • Yoghurt

    • Vla

    • Yogi

    • Kwark

    • Kaas

    • Boter

    • Chocola

    • Liga (milk break)

    • Blinddoek voor elk tweetal

    • Voor elke leerling één lepel

    • Eventueel andere melkproducten in plaats van bovenstaande producten

    • Bakjes om de melkproducten in te doen.

    • Een pen of potlood

Een molen maken:

Bij dit onderdeel bent u helemaal vrij in het klaarzetten van verschillende materialen. Hier volgen enkele suggesties:

    • Lege dozen en pakken

    • Verf + kwasten + verfbakjes

    • Klei

    • Wc-rollen

    • Schaar

    • Lijm

    • Gekleurd karton of papier

    • Kralen

    • Enz.

>> Vervolg >>